winacties

Winacties opzetten

Geplaatst op Geplaatst in Geen categorie

Winacties zijn ideaal als je interactie wilt met je doelgroep. Het mooie van een winactie is dat het voor beide partijen een interessante samenwerking is, dus zowel advertiser als publisher. De advertiser kan zich namelijk gericht bij de doelgroep profileren, maar anderzijds levert het voor de publisher veel interactie op. Mensen houden nou eenmaal van – gratis – dingen winnen!

Uiteraard is het belangrijk dat het merk en content van de winactie aansluiten bij de doelgroep. Voor FollowFitgirls hebben in de loop der jaren verschillende winacties opgezet. Een paar daarvan komen uit mijn koker.

3 x voorbeelden van winacties

1: Winactie met workoutgear

Ik heb voor deze winactie de fotografie verzorgd, de content van het artikel én de uitzetting via social media (instagram en Facebook). Klik op de afbeelding om naar de winactie te gaan.

winacties

 

2: Winactie met Odlo

De samenwerking met Odlo was langdurig. Binnen deze samenwerking maakte ik twee advertorials en één winactie. Ook hier verzorgde ik de samenwerking van A tot Z: de content de blogs en winactie, de fotografie en de social media. Klik op de afbeelding om naar de winactie te gaan.

winacties

3: Winactie met Upstaa

Ik had al langer een Upstaa sta-bureau op het oog. De samenwerking was dan ook in een mum van tijd opgezet. Upstaa staat tussen de projecten vanwege de advertorialachtige inhoud, maar het was ook een winactie. Klik op onderstaande afbeelding om naar de winactie te gaan.

winacties advertorial Upstaa

Wat ik voor je kan doen

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een winactie? Ik denk graag met je mee over interessante samenwerkingspartners en de vorm waar je het in kunt gieten. Neem contact met mij op.